Vitakruid
Vitakruid
Vraag gratis advies aan!
Doe de vitaminetest

Magnesium & voeding: 10 x voeding met veel magnesium

Magnesium & voeding: 10 x voeding met veel magnesium

Magnesium is een ontzettend belangrijk mineraal. Het is betrokken bij meer dan 300 lichamelijke processen en is nodig om een goede gezondheid te behouden. Toch halen veel mensen de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) lang niet altijd. Gelukkig is magnesium in veelvoud terug te vinden in onze voeding.
 
We lichten graag 10 gezonde voedingsmiddelen met veel magnesium voor je uit.

Inhoudsopgave

  • Magnesium in bladgroenten
  • Magnesium in pure chocolade
  • Magnesium in avocado's
  • Magnesium in noten
  • Magnesium in peulvruchten
  • Magnesium in zaden en pitten
  • Magnesium in tofu
  • Magnesium in vette vis
  • Magnesium in bananen
  • Tot slot


Magnesium in bladgroenten

Bladgroenten zijn buitengewoon gezond en zitten boordevol magnesium en andere belangrijke voedingsstoffen.

Groenten met aanzienlijke hoeveelheden magnesium zijn onder meer boerenkool, spinazie en raapstelen. Een portie gekookte spinazie bevat bijvoorbeeld 157 mg magnesium. Bovendien is het ook een uitstekende bron voor ijzer, mangaan en vitamine A, C en K.

Bladgroenten bevatten ook veel nuttige stoffen, die onze cellen helpen beschermen tegen schade en het risico op lichamelijke ongemakken kunnen verminderen.

Meer lezen


Menu
Sluiten
Avatar
Kom je er niet uit?

Vraag gratis advies op maat aan van onze orthomoleculair therapeuten of doe de vitaminetest!

Vraag gratis advies aan!
Doe de vitaminetest