Vitakruid
Vitakruid

De familie achter Vitakruid: een nieuw Tijdperk

De familie achter Vitakruid: een nieuw Tijdperk

Vitakruid vernieuwd

Vitakruid betreedt een nieuw tijdperk. We luiden onze restyle in met een driedelig interview. In deel 1 en deel 2 leerden we de familie achter Vitakruid kennen. In deel 3 richten we ons op de restyle van Vitakruid. De kleuren zijn vertrouwd, maar vernieuwd. Het hart van de uitstraling is nog steeds blauw met groene tinten. Toch zal het totaalplaatje aanvoelen als een ware metamorfose.

Van het oude logo is weinig overeind gebleven. Misschien wel een goede ontwikkeling, want het voormalige beeldmerk genoot een hele sterke jaren ’90 uitstraling. Bovendien weerspiegelt het nieuwe logo de geest van Vitakruid.

Je vindt dat Vitakruid toe is aan een merkrestyle Bob, vertel het zelf maar.
Bob: ‘Onze producten hebben al zeventien jaar dezelfde uitstraling. We hebben nooit nadruk gelegd op branding of uitstraling. Het gaat toch om de inhoud? Daar zijn we een beetje op teruggekomen, want je pakt zo’n potje niet zomaar. Bewust of onbewust, gevoel speelt een rol bij je aankoop. En ik denk dat we niet uitstralen wie we zijn, een aanbieder van hoogwaardige voedingssupplementen. Daarom hebben we besloten het logo te veranderen en de producten een andere uitstraling te geven.’

 
Logo Vitakruid
Het nieuwe Vitakruid logo



Naast een nieuw logo hebben jullie ook nieuwe kernwaarden en een nieuwe slogan ontwikkeld.
Bob: ‘De drie punten bovenin het logo staan voor onze kernwaarden: kennis, kwaliteit en advies. Het blad daaronder, een organisch element, staat voor de natuurlijke ingrediënten die we in onze producten gebruiken. Bovendien hebben we een nieuwe slogan ontwikkeld. Alles wat we doen en waar we voor staan is gedreven door gezondheid en daarom: Driven By Health.’

Ik wil even dieper ingaan op de kernwaarden. Waarom is kennis een kernwaarde bij Vitakruid?
Jessica: ‘Kennis is essentieel. Bij het ontwikkelen van producten ontstaat er een gigantische hoeveelheid kennis. Onze bedrijfsstructuur is zo ingericht dat deze kennis niet verloren gaat. De kennis vertalen we naar praktische informatie voor professionals in de gezondheidszorg. Dat uit zich niet alleen in uitgebreide productinformatie, maar ook in een vademecum, lezingen, bijscholingen en volledige beroepsopleidingen. Vitakruid is in feite een kennisinstituut.’

We adviseren in sommige gevallen zelfs concurrerende producten.

En wat moet ik me bij advies voorstellen?
Merel: ‘De voedingssupplementenbranche is enorm ingewikkeld, want wat is nu het verschil tussen Davitamon en Vitakruid? Wanneer je ons belt kunnen we je uitleggen waar je op moet letten als het gaat om ingrediënten en de keuzes die je kunt overwegen bij het aanschaffen van een product. Daarnaast is iedereen binnen Vitakruid orthomoleculair geschoold. Advies en service staan bij ons centraal. De therapeuten die bij ons werken zijn er echt voor de gezondheid van de klanten. Ze hebben vrij baan wat betreft het geven van adviezen. We adviseren zelfs concurrerende producten als dat in het voordeel van de gezondheid van de klant is.’

En kwaliteit?
Bob: ‘We definiëren kwaliteit grofweg als dosering x opneembaarheid =  werkzaamheid. Maar er zijn meer merken die kwaliteit bieden. Waar wij echt een stap verder in gaan is onze sterke merkbelofte. In de essentie komt dat neer op waarde voor geld. In de productformulering zijn we zeer kritisch op waarde versus kosten. Zo moeten mensen met de kleinste portemonnee bij ons het beste uit zijn, waarde per euro dus, maar ook de rijk gevulde portemonnee die puur en alleen het allerbeste wilt. Kortgezegd is onze belofte: er mag nooit een rationele reden zijn om voor een ander voedingssupplement dan Vitakruid te kiezen.’

Bovendien staat er voor 2021 nog een bouwproject gepland.
Bob: ‘We zijn bezig met een nieuwbouwproject waarin we onze cursisten nog beter willen verwelkomen, met nog betere faciliteiten. Daarnaast kan onze kantoorruimte wel een upgrade gebruiken. In het huidige pand is er gewoonweg geen ruimte meer voor nieuwe werknemers. En voor onze voorraad hebben we ook geen ruimte meer, we moeten een groter magazijn. Wat ikzelf heel belangrijk vind is dat ons nieuwe pand energiepositief wordt. Op het dak plaatsen we zonnepanelen, zodat we geheel zelfvoorzienend worden. Duurzaamheid staat bij ons hoog in het vaandel.’

Nieuw bedrijfspand Vitakruid

Een geannimeerde weergave van het nieuwe Vitakruid hoofdkantoor

Ten slotte dan, Elly is Vitakruid begonnen en de kinderen nemen het nu over. Zijn je eigen kinderen de gedroomde Vitakruid opvolgers?
Merel: ‘JA! Dat zou ik helemaal geweldig vinden. Maar uiteraard mogen ze doen in het leven waar ze gelukkig van worden, ook als dat geen Vitakruid is.’
Bob: ‘Dat zou ik mooi vinden, maar ik ga mijn uiterste best doen om ze daar niet in te sturen. Dat moet toch echt uit hunzelf komen. Maar de één is pas een paar maanden oud en de ander twee. Het is dus nog veel te vroeg om over opvolging na te denken.’

Voldaan rijden we huiswaarts. Een familie waarin ondernemerschap en gezondheid op een natuurlijke manier met elkaar verstrengeld zijn. Met de operationele leiding in handen van dertigers zal de Vitakruid fundering in ieder geval nog wel een tijdje overeind blijven.

Bekijk hier het volledige interview met de Vitakruid familie:



Menu
Sluiten
Avatar
Kom je er niet uit?

Vraag gratis advies op maat aan van onze orthomoleculair therapeuten of doe de vitaminetest!

Vraag gratis advies aan!
Doe de vitaminetest