Vitakruid
Gratis verzending boven €40
Vandaag besteld, zaterdag in huis
Klanten beoordelen ons met een 9.3
Vitakruid
sluiten
Vraag gratis advies aan!
Doe de vitaminetest

(Gastblog) Routinetips van Vitakruid ambassadrice Jet van Nieuwkerk

(Gastblog) Routinetips van Vitakruid ambassadrice Jet van Nieuwkerk

Ik schrijf over alles wat te maken heeft met voeding, sport, koken, restaurants, lijf en geest. Maar sinds de geboorte van mijn zoon Frenkie óók over baby’s. Ook kook ik (soms op tv) en geef ik graag tips op mijn Instagram-account en website Tip van Jet. Van een recept voor de lekkerste zomerse salade, bewegen als anti-stressmiddel tot mijn favoriete vitamine C. 

Routine is voor mij belangrijker dan ooit. Ik merk namelijk aan Frenkie dat hij tevreden is als hij weet wat hem te wachten staat. Door me aan een routine en ritme te houden raak ik zelf ook niet gestrest en loop ik niet achter de feiten aan. Dat laatste ligt wel op de loer, want mijn vriend en ik werken allebei veel. Daarnaast hebben we een druk sociaal leven, willen we graag sporten en zowel tijd voor onszelf als voor ons gezin vrij maken. Goed, iets met alle ballen in de lucht houden. En al die ballen vragen om goed voor jezelf te zorgen wat al met aantal kleine toepassingen is te realiseren.

Inhoudsopgave

  • Tips om nieuwe voornemens wél vol te houden
  • Mijn routinemomenten
  • 1. Maak een prioriteitenlijstje
  • 2. Drink genoeg water
  • 3. Regelmatig sporten
  • 4. Neem aanvullende supplementen voor een killer-weerstand
  • 5. Blijf in beweging
  • 6. Eet genoeg groenten
  • 7. Minder schermtijd
  • ​​​​​​​8. Op tijd naar bed


Tips om nieuwe voornemens wél vol te houden

Zorg dat je van een voornemen een routine maakt en dat je er niet over hoeft na te denken. Zal ik het wel of niet doen, heb ik er wel tijd voor, heb ik er eigenlijk wel zin in vandaag? Neem bijvoorbeeld mijn supplementen. Die slik ik ’s ochtends altijd als ik thee zet en ‘s avonds bij het tandenpoetsen. Dat thee zetten en tandenpoetsen is iets wat ik al áltijd doe, dat zit gewoon in mijn systeem. Mijn tip: plak dus nieuwe gewoonten vast aan de gewoonten die je al hebt. 

Mijn routinemomenten

1. Maak een prioriteitenlijstje:

Stel een kritisch en haalbaar prioriteitenlijstje op. Twee kolommen: belangrijk en prioriteit. Zo heb je al direct een mooi overzicht en plan je óm je prioriteiten heen. 

2. Drink genoeg water

Ik zet ’s avonds altijd een glas water op mijn nachtkastje. Als ik wakker word klok ik dat weg. Zo heb ik al bijna een halve liter achter mijn kiezen.  

3. Regelmatig sporten

Ik sport 3 à 4 keer in de week. Ik maak aan het begin van de week afspraken met vriendinnen en boek lessen in. Dat is een stok achter de deur. Sporten heeft dus prioriteit. 



4. Neem aanvullende supplementen voor een killer-weerstand

Ik zet altijd een kop thee voor mijn vriend en ik neem wat fruit. Iedere ochtend weer en ook nog eens op bed! Ik ben te goed voor deze wereld. Daarbij serveer ik altijd gebufferde vitamine C en de Multi Dag Vrouw. Ook deze combineer ik samen met mijn dagelijkse routine zodat ik ze niet vergeet.  

5. Blijf in beweging

Na de lunch probeer ik altijd een ommetje te maken. Van bewegen maak je endorfine aan, je weet wel; het geluksstofje. En daarvoor hoef je heus niet een uur te zweten in de boksring, 20 minuten wandelen werkt ook goed.

6. Eet genoeg groenten

Tijdens het koken snijd ik wat rauwkost voor uit het vuistje. Hierdoor heb ik meteen al weer 150 gram groenten achter mijn kiezen. Maak er een spel van door bij elke maaltijd die je eet ook groenten te eten. Bij het ontbijt kun je spinazie door je smoothie verwerken of bij je gebakken ei. 

7. Minder schermtijd

Ik werp mijn telefoon tijdens het avondeten in de fruitschaal. Een familiemomentje zonder dat we onze telefoon bij de hand hebben. 

8. Op tijd naar bed

Slapen is voor mij alles. Genoeg nachtrust zorgt ervoor dat ik een hoop aan kan en ik word er gewoon een leuker mens van. ‘s Avonds bij het tandenpoetsen slik ik de Multi Nacht Vrouw. Het potje staat naast mijn tandenborstel.

Tip van Jet: plak nieuwe routines of peptalkzinnen op de ijskast, spiegel of iets anders waar je elke dag langsloopt. 

Hopelijk heb je wat aan deze tips, zodat je nieuwe voornemens ook écht voor elkaar krijgt!


menu
Sluiten
Avatar
Kom je er niet uit?

Vraag gratis advies op maat aan van onze orthomoleculair therapeuten of doe de vitaminetest!

Vraag gratis advies aan!
Doe de vitaminetest