Vraag gratis advies aan
Doe de Vitaminetest

8x routinetips van Vitakruid ambassadrice Jet van Nieuwkerk

Vitakruid

Vitakruid

Vitakruid 16 jul. 2021Bijgewerkt: 20 feb. 20244 min. leestijd

Een skin care-routine, haar-routine of een morning-routine. Iedereen heeft wel bepaalde gewoontes en gebruiken die dagelijks terugkeren. Ook Jet van Nieuwkerk heeft bepaalde routines die haar leven vergemakkelijken. Sinds de geboorte van haar zoon Frenkie in oktober 2020 is routine voor haar belangrijker dan ooit.

Lees verder onder de afbeelding

8x routinetips van Vitakruid ambassadrice Jet van Nieuwkerk

Onderwerpen in dit artikel

  • Tips om nieuwe voornemens wél vol te houden
  • Mijn routinemomenten
  • 1. Maak een prioriteitenlijstje
  • 2. Drink genoeg water
  • 3. Regelmatig sporten
  • 4. Neem aanvullende supplementen voor een killer-weerstand
  • 5. Blijf in beweging
  • 6. Eet genoeg groenten
  • 7. Minder schermtijd
  • 8. Op tijd naar bed
  • Tot slot

Jet schrijft over alles wat te maken heeft met voeding, sport, koken, restaurants, lijf en geest. Maar sinds de geboorte van haar zoon Frenkie óók over baby’s. Ook kookt ze (soms op tv) en geeft ze graag tips op haar Instagram-account en website Tip van Jet. Van een recept voor de lekkerste zomerse salade, bewegen als anti-stressmiddel tot haar favoriete vitamine C. 

Jet deelt waarom routine voor haar zo belangrijk is geworden en geeft 8 tips om nieuwe voornemens vol te houden. Lees snel verder!

“Routine is voor mij belangrijker dan ooit. Ik merk namelijk aan Frenkie dat hij tevreden is als hij weet wat hem te wachten staat. Door me aan een routine en ritme te houden, raak ik zelf ook niet gestrest en loop ik niet achter de feiten aan. Dat laatste ligt wel op de loer, want mijn vriend en ik werken allebei veel. Daarnaast hebben we een druk sociaal leven, willen we graag sporten en zowel tijd voor onszelf als voor ons gezin vrij maken. Goed, iets met alle ballen in de lucht houden. En al die ballen vragen om goed voor jezelf te zorgen wat al met een aantal kleine toepassingen is te realiseren.

Welk supplement is geschikt voor mij?

Check het via onze vitaminetest en kijk welke vitaminen en mineralen relevant zijn.

Doe de Vitaminetest

Tips om nieuwe voornemens wél vol te houden

Zorg dat je van een voornemen een routine maakt en dat je er niet over hoeft na te denken. Zal ik het wel of niet doen, heb ik er wel tijd voor, heb ik er eigenlijk wel zin in vandaag? Neem bijvoorbeeld mijn supplementen. Die slik ik ’s ochtends altijd als ik thee zet en ‘s avonds bij het tandenpoetsen. Dat thee zetten en tandenpoetsen is iets wat ik al áltijd doe, dat zit gewoon in mijn systeem. Mijn tip: plak nieuwe gewoonten vast aan de gewoonten die je al hebt. 

Mijn routinemomenten

1. Maak een prioriteitenlijstje:

Stel een kritisch en haalbaar prioriteitenlijstje op. Twee kolommen: belangrijk en prioriteit. Zo heb je al direct een mooi overzicht en plan je óm je prioriteiten heen. 

2. Drink genoeg water

Ik zet ’s avonds altijd een glas water op mijn nachtkastje. Als ik wakker word, klok ik dat weg. Zo heb ik al bijna een halve liter achter mijn kiezen.  

3. Regelmatig sporten

Ik sport 3 à 4 keer in de week. Ik maak aan het begin van de week afspraken met vriendinnen en boek lessen in. Dat is een stok achter de deur. Sporten heeft dus prioriteit. 

(Gastblog) Routinetips van Vitakruid ambassadrice Jet van Nieuwkerk

4. Neem aanvullende supplementen voor een killer-weerstand

Ik zet altijd een kop thee voor mijn vriend en ik neem wat fruit. Iedere ochtend weer en ook nog eens op bed! Daarbij serveer ik altijd gebufferde vitamine C en de Multi Dag Vrouw. Ook deze combineer ik samen met mijn dagelijkse routine zodat ik ze niet vergeet.

5. Blijf in beweging

Na de lunch probeer ik altijd een ommetje te maken, door te bewegen maak je endorfine aan. Je weet wel; het geluksstofje. En daarvoor hoef je heus niet een uur te zweten in de boksring, 20 minuten wandelen werkt ook goed.

6. Eet genoeg groenten

Tijdens het koken snijd ik wat rauwkost voor uit het vuistje. Hierdoor heb ik meteen al weer 150 gram groenten achter mijn kiezen. Maak er een spel van door bij elke maaltijd die je eet ook groenten te eten. Bij het ontbijt kun je spinazie door je smoothie verwerken of bij je gebakken ei.

(Gastblog) Routinetips van Vitakruid ambassadrice Jet van Nieuwkerk

7. Minder schermtijd

Ik werp mijn telefoon tijdens het avondeten in de fruitschaal. Een familiemomentje zonder dat we onze telefoon bij de hand hebben. 

8. Op tijd naar bed

Slapen is voor mij alles. Genoeg nachtrust zorgt ervoor dat ik een hoop aan kan en ik word er gewoon een leuker mens van. ‘s Avonds bij het tandenpoetsen slik ik de Multi Nacht Vrouw. Het potje staat naast mijn tandenborstel.

Tip van Jet: plak nieuwe routines of peptalkzinnen op de ijskast, spiegel of iets anders waar je elke dag langsloopt. 

Hopelijk heb je wat aan deze tips, zodat je je nieuwe voornemens ook écht voor elkaar krijgt! 

Tot slot

Routine is dus een van de belangrijke pijlers om bepaalde gewoontes te creëren. Wanneer je een bepaald voornemen hebt en dit wilt volhouden, zijn er allerlei handige trucs die je kunt gebruiken. Jet deelde acht routines die voor haar werken. Welke routines heb jij?

Kom je er niet uit?
Vraag ’t Vitakruid!
Onze productadviseurs beantwoorden graag al jouw vragen en geven gratis advies op maat.
Vraag gratis advies aan
Britt

Britt

Productadviseur