Voel jij je vaak moe, futloos of uitgeblust? B-Complex Actief is een hoogwaardige energieformule! | Vitakruid

Voel jij je vaak moe, futloos of uitgeblust? B-Complex Actief is een hoogwaardige energieformule!

Rond negen uur kom je het kantoor binnen slenteren. Moe, futloos, uitgeblust; eerst maar naar het koffiezetapparaat om die afgematte grimas wat op te poetsen. Rond de klok van elf -inmiddels zo’n vier kopjes verder- geniet je nog steeds de fysieke gesteldheid van een marathonloper die net de finishlijn is gepasseerd. Maar hoe kan dat nu? Je slaapt toch gewoon goed?

Heb je wel eens gedacht aan een scheve vitaminehuishouding? En dan met name aan een ontoereikende vitamine B balans in jouw lichaam. Dit zijn namelijk de micronutriënten die ervoor zorgen dat je de hele dag over voldoende energie beschikt.

In dit blog leggen we je uit welke B-vitamines er zijn, bij welke processen ze in het lichaam betrokken zijn er waarom B-vitamines je kunnen helpen jouw energieniveau weer op de rit te krijgen.

Er zijn acht soorten B-vitamines: Vitamine B1 (Thiamine HCL), Vitamine B2 (Riboflavine-5-fosfaat), Vitamine B3 (Niacinamide), Vitamine B5 (Calcium panthotenaat), Vitamine B6 (Pyridoxaal-5-fosfaat), Vitamine B8 (Biotine), Vitamine B11 (Foliumzuur) en Vitamine B12 (Cobalamine).

Vroeger werden Choline, Inositol & PABA ook beschouwd als b-vitamines. Dat bleek een onjuiste aanname, desondanks hebben de nutrienten een ondersteunende rol bij onze energieaanmaak.

In welke voeding zit vitamine B

B-vitamines vallen onder de essentiële vitamines. Dit houdt in dat we slechts een kleine hoeveelheid kunnen opslaan in ons lichaam. We zijn dus afhankelijk van de inname van deze vitamines via de voeding. Hieronder een overzicht van de voedingsmiddelen die rijk zijn aan B-vitamines:

  Vitamine B1      Granen, noten, aardappelen, orgaanvlees en varkensvlees
  Vitamine B2  

  Melk, eieren, (bier)gist en groene bladgroente 

  Vitamine B3   Koffie, zilvervliesrijst, vis en gevogelte
  Vitamine B5   Eieren, melk, vlees, paddenstoelen, tomaten en bloemkool
  Vitamine B6   Sojabonen, peulvruchten, oesters, vlees en zilvervliesrijst
  Vitamine B8   Noten, lever, melk, sojabonen en eieren
  Vitamine B11   Spinazie, bieten, asperges, orgaanvlees, zalm en melk
  Vitamine B12   Lever, vlees, vis, schelpdieren en melk

 

B-vitamines hebben een belangrijke rol in ons lichaam. Ze spelen een rol bij talloze lichaamsprocessen. Lees hieronder meer over de werking van de specifieke losse vitamines:

  • Vitamine B1 is o.a. goed voor: hart, zenuwstelsel, leerprestaties, en de energiestofwisseling.
  • Vitamine B2 is o.a. belangrijk voor: slijmvliezen, ijzerhuishouding, gezichtsvermogen en het energieleverende metabolisme.
  • Vitamine B3 is o.a. goed voor: huid, concentratievermogen, geheugen en het energiemetabolisme.
  • Vitamine B5 draagt o.a. bij aan: de vermindering van moeheid en vermoeidheid, de normale weerstand tegen stress en geestelijke inspanning/druk.
  • Vitamine B6 is o.a. goed voor de aanmaak van rode bloedcellen, de eiwitproductie en cysteïne aanmaak.

  • Vitamine B8 draagt o.a. bij aan: normale haargroei, een gezonde huid, een normale stofwisseling van koolhydraten, vet en eiwitten.
  • Foliumzuur draagt o.a. bij aan: extra energie bij vermoeidheid/moeheid, normaal functioneren van het immuunsysteem en de aanmaak van cellen en weefsels
  • Vitamine B12 is o.a. goed voor: het celdelingsproces, vermoeidheid en moeheid, de energiestofwisseling, de vorming van rode bloedcellen en het zenuwstelsel.

Om je energieker te voelen is gevarieerd eten, voldoende bewegen en genoeg slapen het allerbelangrijkst. Mocht dit tijdelijk niet lukken, dan kan een vitamine B-complex ter aanvulling van je dagelijkse voeding helpen om je energieniveau terug op pijl te brengen.

B-complex Actief zonder B6

Nu hebben we een supplement in het assortiment dat uitkomst kan bieden. Het vitamine B-complex Actief zonder B6, een hoogwaardig product dat alle B-vitaminen in actieve vorm bevat!

Kracht van het vitamine B-complex Actief zonder B6 voor je op een rijtje:

  • Geen B6 tegen stapeling
  • Quatrefolic®, de vierde generatie van folaat
  • Biologisch actieve vormen van alle nutriënten
  • Bijgevoegde nutriënten voor de methylering
  • Hoge doseringen B-vitaminen

Vitamine B6 stapeling

We hebben de unieke en gewaagde keuze gemaakt een B-complex uit te brengen zonder vitamine B6. Een vitamine B6 stapeling is een veelvoorkomend probleem binnen de hedendaagse therapeutische praktijk, met name bij patiënten met methyleringsproblemen. De schreeuw om een actief B-complex zonder B6 werd daarom luider en luider, zeker omdat suppletie met B-vitaminen een B6 stapeling juist kan oplossen.

 

Daarnaast hebben we de methyldonoren choline, l-taurine en trimethylglycine in het B-complex Actief zonder B6 opgenomen. Drie hoogwaardige nutriënten die samen met PABA en inositol als oliedruppels fungeren om het algehele systeem gesmeerder te laten lopen.

Het B-complex Actief zonder B6, een fusie van innovatie waar we trots op zijn!

 

Inhoud: 100 vega capsules 

Geschikt voor: 
Glutenvrij:    ✔
Lactosevrij:   ✔
Vegetariërs:  ✔
Veganisten:   ✔

Prijs: €34,90

 

Meer informatie

Bestellen

 

Toch vitamine B6?

Mocht je toch geïnteresseerd zijn in een B-complex met vitamine B6 in de veilige vorm P-5-P,  dan adviseren we je de Multi DagMulti Dag Vrouw of de Multi Dag Mama. Dit zijn hoogwaardige multivitaminen voor de dag waarin tevens een volwaardig en actief B-complex is opgenomen.